دانشنامه وب و شبکه

Web and Network Diploma

دانشنامه وب و شبکه

Web and Network Diploma

اینترنت چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی,سخت افزار لازم برای ارتباطات بین شبکه ای فراهم و ارزان شد.از طرفی دولت های غربی نیز طی اقدامی هماهنگ زیر سرمایه گذاری لازم برای ایجاد زیر ساخت ارتباط داده را انجام داند.این دو عامل شرایط را برای اتصال شبکه های مستقل به یکدیگر و رشد هماهنگ آنها فراهم کرد به تدریج شبکه اینترنت بدون آنکه متولی انحصاری داشته باشد شکل گرفت.این شبکه که کل جهان را تحت تاثیر قرار داده حاصل رشد متعادل و خودجوش شبکه های مستقلی است که توسط نهاد ها و مجموعه های مختلف نصب و راه اندازی شده اند.

  اینترنت مجموعه ای از شبکه های مستقل و مرتبط با یکدیگر است که ارتباطات همگانی را میسر کرده است.اینترنت در یک رشد هماهنگ بین علوم مخابرات و کامپیوتر تبدیل به شبکه ای از شبکه های جهان شد.پس در پاسخ این سوال که اینترنت چیست؟ می توان گفت که اینترنت شبکه ای از شبکه ها است.

چه چیز در اینترنت عرضه می شود؟ تنها “دانش” دانش در اینترنت عرضه نمی شود بلکه چیزی که در اینترنت عرضه می شود در مفهوم کلی “دانایی و آگاهی” است;به عنوان مثال آگاهی از نرخ سهام یا نتیجه ی یک مسابقه و یا اخبار و حوادثی که اگر هم عده ای نخواهند همه از آن مطلع شوند به عکس خواسته آنها ,همه مطلع خواهند شد.این مثالها را شاید نتوان در حوزه ی دانش طبقه بندی کردو نوعا “آگاهی” به شمار می روند.

مجتمع شدن صدا و تصویر در کنار داده ها,امکان ارتباط دو طرفه و انتخاب موضوع;اینترنت را به فضایی تبدیل کرد که میلیون ها دوست و غریبه در کنار هم گرد آمده و اهداف خود را ورای محدودیت جغرافیایی دنبال می کنند.

شاید هم به  زودی شاهد به وجود آمدن بحثی تحت عنوان “جامعه شناسی اینترنت ” خواهیم بود!

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد